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차량의 이동경로 정보를 이용하여 처리량을 향상시키는 핸드오버 기법

A Handover Scheme for Improving Throughput Using Vehicle’s Moving Path Information
정보과학회논문지 : 정보통신 제38권 제1호, 2011.2, 70-75 (6 pages)
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초록
최근 스마트폰이 널리 보급됨에 따라 차량과 같은 이동환경에서 끊김 없고 빠른 인터넷 서비스를 제공받고 싶어하는 요구가 증가하고 있다. 하지만 기존 핸드오버 방법을 차량 환경에 적용시켰을 경우 불필요하거나 늦은 타이밍의 핸드오버가 발생한다. 본 논문에서는 차량의 이동경로 정보를 이용하여 핸드오버의 발생 횟수를 감소시키거나 처리량을 향상시킬 수 있는 핸드오버 방법을 제안한다. 핸드오버 수행을 위한 스캐닝이 시작되면, MN(Mobile Node)은 차량의 이동경로 정보를 이용하여 MN와 이웃 BS(Base Station)들 간의 현재부터 일정 미래 시간까지의 평균거리를 계산한다. 평균거리가 가장 짧은 BS로 핸드오버를 수행함으로써 핸드오버의 발생횟수를 감소시키거나 처리량을 향상시킨다. 4개의 이동모델과 6개의 BS 위치 환경에서의 평균 핸드오버 횟수와 평균 RSSI(Received Signal Strength Indication) 값, 그에 따른 처리량의 비교를 통하여 성능을 확인하였다.

With the successful proliferation of smart phones, the demand for seamless and faster service in vehicular environment is increasing. Typical handover mechanisms in practice today may lead to unnecessary or late timing handovers, when they are directly applied to vehicular environment. In this paper, we propose a novel handover mechanism using a vehicle's moving path information to reduce the number of handovers or to increase throughput. During scanning process, a mobile node (MN) estimates average distances from its neighbor BSs for a certain time interval using the vehicle’s moving path information. The BS that has the shortest distance from the MN is selected as a target BS for possible handover, so that the number of handovers can be reduced along the path. We carried out performance evaluation with four different moving paths and six different topologies. Through extensive simulations, we show that the proposed scheme reduces the average number of handovers and increases the network throughput.

목차
요약
Abstract
1. 서론
2. 제안하는 차량의 이동경로를 이용한 핸드오버 방법
3. 실험환경
4. 실험 및 성능분석
5. 결론
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  2. R. Koodli , 2009 , Mobile IPv6 Fast Handover , RFC 5568

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  4. S. F. Chien , 2008 , Smart Predictive Trigger for Effective Handover in Wireless Networks , ICC'08. IEEE International

  5. G. Box , 1994 , Time Series Analysis in Forecasting and Control, 3rd ed , Prentice-Hall

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