도움말

Optimal Sales Strategies for Dual Channel under Cooperation and Competition Considering Customer Purchasing Preference

Industrial Engineering & Management Systems Vol.17 No.4, 2018.12, 819-832 (14 pages)
DOI :10.7232/iems.2018.17.4.819
인용정보 복사
Quick View Quick View
구매하기 6,000원
인용하기
이용수 : 2건
피인용수 : 0건
분야내 활용도 : %
자세히 보기 >

· 이용수 : 2010년부터 집계한 원문다운로드수

· 피인용수 : DBpia 논문 가운데 해당 논문을 인용한 논문수

· 분야내 활용도 : 최근 24개월간 DBpia 이용수를 기준으로 산출 / 0%에 가까울 수록 활용도가 높고, 100%에 가까울 수록 활용도가 낮음

초록
For product sales under a dual channel (DC) comprising a retail channel (RC) and a direct online channel (DOC), it is necessary to consider customers’ purchasing behaviors and preferences. This paper proposes the optimal sales strategy for DC under the situation where customer purchasing preference is unknown. This paper discusses three types of customers: (i) customers who prefer purchasing a single type of products in RC, (ii) customers who prefer purchasing them in DOC, (iii) indecisive customers who purchase in either RC or DOC. A retailer runs RC and determines the optimal retail price. A manufacturer runs DOC and determines the optimal direct online price. This paper assumes that each channel faces price-dependent demand. Two sales strategies are compared: the cooperated sales strategy (COSS) and the competed sales strategy (CMSS). Under COSS, a retailer and a manufacturer determine their prices cooperatively. Under CMSS, they determine their prices competitively. Using numerical examples, how (i) the uncertainty in customer purchasing preference, (ii) the existence ratio of indecisive customers, (iii) the sensitivity of demand by the difference between the retail price and the direct online price and (iv) the decrease ratio of the product demand for the increase in price, affect the optimal decisions under COSS and CMSS.

목차
ABSTRACT
1. INTRODUCTION
2. MODEL DESCRIPTIONS
3. MODEL FORMULATIONS IN DC
4. OPTIMAL SALES STRATEGY IN DC
5. NUMERICAL SIMULATIONS
6. CONCLUSIONS
REFERENCES
키워드

논문의 주요 키워드를 제공합니다. 키워드를 클릭하여 관련 논문을 확인해 보세요!

참고문헌 (0)

현재 논문의 참고문헌을 찾아 신청해주세요!

해당 논문은 참고문헌 정보가 없습니다.

인용된 논문 (0)

알림서비스 신청하고 '인용된 논문' 정보를 메일로 확인 하세요!

해당 논문은 인용된 논문 정보가 없습니다.

제 1 저자의 다른 논문 (0)

Masahiro Yamamoto 식별저자 저자의 상세정보를 확인해 보세요.

해당 논문은 제 1저자의 다른 논문 정보가 없습니다.

권호 내 다른 논문 (23)

Industrial Engineering & Management Systems Vol.17 No.4 의 상세정보를 확인해 보세요.

  • 처음
  •  
  • 이전
  •  
  • 1
  •  
  • 2
  •  
  • 3
  •  
  • 다음
  •  
  • 마지막
추천 논문 (0)

DBpia 추천논문과 함께 다운받은 논문을 제공합니다. 논문 초록의 텍스트마이닝과 이용 및 인용 관계 분석을 통해 추천해 드리는 연관논문을 확인해보세요.

DBpia 추천논문

해당 논문은 DBpia 추천논문 정보가 없습니다.

함께 다운받은 논문

해당 논문은 함께 다운받은 논문 정보가 없습니다.

지표

이용현황

· 이용수

· 이용순위 상위 Top3

자세히 보기 >
No 상위 이용이관 이용수
1 University of Kansas(캔자스대학교) 1
2 정보통신기획평가원 1

활용도

· 활용지수

· 논문의 활용도 추이 (주제분야 기준)

자세히 보기 >

: %

2016-09
2016-10
2016-11
2016-12
0
20
40
60
80
100
  • 0%
  • 20%
  • 40%
  • 60%
  • 80%
  • 100%

피인용수

상세정보
저작권 정책

누리미디어에서 제공되는 모든 저작물의 저작권은 원저작자에게 있으며, 누리미디어는 각 저작물의 내용을 보증하거나 책임을 지지 않습니다. 단, 누리미디어에서 제공되는 서지정보는 저작권법에 의해 보호를 받는 저작물로, 사전 허락 없이 임의로 대량 수집하거나 프로그램에 의한 주기적 수집 이용, 무단 전재, 배포하는 것을 금하며, 이를 위반할 경우, 저작권법 및 관련법령에 따라 민, 형사상의 책임을 질 수 있습니다.

맨 위로 이동