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[학술대회자료]

전남대학교 지형 기반 Unity3D 네트워크 레이싱게임

  • 학술대회자료

전남대학교 지형 기반 Unity3D 네트워크 레이싱게임

Unity3D Network Racing Game based on Chonnam National University Map

김대영(전남대학교) 송대현(전남대학교) 이칠우(전남대학교)

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초록

본 논문에서는 Unity3D 게임 제작 툴을 이용하여 전남대 투어 3D 레이싱게임을 구현하였다. 실제 국립대학교인 전남대학교의 지형을 레이싱 맵으로 하여 사용자는 레이싱 게임과 동시에 전남대 지형을 자연스럽게 익힐 수 있도록 하였다. 사용자는 레이싱에 사용할 자동차 및 전남대의 특정 지역을 선택할 수 있으며 게임 모드로는 싱글모드(Single Mode)와 멀티모드(Multi Mode)를 선택할 수 있다. 싱글모드 플레이시 레이싱 경로를 따라 자동으로 주행하는 AI 자동차와 레이싱게임을 할 수 있다. 멀티모드 플레이시에는 방장이 대기방을 만들면 대기방에 접속한 사용자들끼리 채팅 및 레이싱게임을 할 수가 있다.

In this paper, we made Chonnam National University Tour 3D Racing Game using Unity3D game making tool. This racing game used actual Chonnam National University geographical features as a map, so user can become familiar with the geographical features of Chonnam National University while playing this racing game. User can select a car and racing area of specific Chonnam National University before playing game and can select single game play mode or multi game play mode. When playing single mode, user can play racing game with many AI car which can be drived automatically along the racing road. And When playing multi mode, if one player create a waiting room, other user can connect the waiting room and can chat and play racing game with the connected players.

목차

요약
Abstract
1. 서론
2. 레이싱 게임 제작
3. 레이싱 게임 제작
4. 결론
참고문헌

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