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[학술대회자료]

밸런싱 시스템을 이용한 학습 어플리케이션

  • 학술대회자료

밸런싱 시스템을 이용한 학습 어플리케이션

A Learning Application to use Balancing System

최승현(숭실대학교) 권수호(숭실대학교) 김재열(숭실대학교) 오경수(숭실대학교)

표지

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초록

본 논문에서는 밸런싱 시스템을 적용하여 사용자의 흥미를 높이고 학습 효율을 향상시키는 어플리케이션을 소개한다. 우리는 밸런싱 시스템을 적용하여 문제 나이도와 문제수를 조절하고, 틀린 문제는 습득할 때까지 반복적으로 출제한다. 사용자는 자신의 수준에 맞는 난이도의 문제와 문제수를 학습한다. 틀린 문제는 다음 학습에 반복적으로 학습한다. 우리는 사용자가 지속적인 학습 욕구를 느낄 수 있는 문제 수와 적정 난이도를 도출하기 위하여 영단어 학습 어플리케이션을 개발하고 사용자에게 테스트를 한 후 나온 결과를 토대로 학습 어플리케이션에 적용하였다. 밸런싱 시스템은 다양한 학습 어플리케이션이나 기능성 게임에 적용이 가능하다. 사용자는 자신의 능력에 따른 난이도의 문제를 학습하고 틀린 문제는 반복적으로 학습하면서 학습에 대한 흥미와 학습의 효율을 높일 수 있다.

This paper introduces an application that uses the balancing system to enhance the users’ interest and also could improve the users learning ability. We use the balancing system to control the number of problems, and the level of difficulty. The problems that get incorrect continue to appear on the application.The user can learn by the problems and the number of problems that are in the level fit for the user. The problems that get incorrect answers come out automatically in the next level so that the user can learn to get the right answer. In order to develop an English word learning application that could make the user feel the need to learn and both let the user learn in a level fit for the users English skill, we had to test users and we applied the results to the application. The balancing system could be applied in various learning applications or in serious games. The user can learn by the level that is right for their ability, and they could learn through the problems that they’ve gotten wrong. That way they can feel interest and enhance their learning ability.

목차

요약
Abstract
1. 서론
2. 본론
4. 결론
참고문헌

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