메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국환경교육학회 환경교육 환경교육 제17권 1호
발행연도
2004.7
수록면
133 - 143 (11page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to explore the ways in spreading and maturing of environmental Education(EE) in secondary school. To deal with this issue, researchers investigate the actual conditions of EE and grope for the ways in spreading and maturing of EE. According to
investigation, the selecting rate of environment subject in secondary school is about 3%(compared selecting rate of other subject matters) in 2003.
Based on the result, this study suggests followings. First, sequencing strategy of EE curriculum will be expected very efficaciously. Secondly, there is need to empasize daily
experiences of EE beyond the formal subject matter. Thirdly and ultimately, thers is need to reform school curriculum centered EE. Moreover, there is need to empasize teacher education
for the environment not only pre service but also in-service teacher training.

목차

Abstract

Ⅰ.서론

Ⅱ.중등학교 환경교육의 실태

Ⅲ.환경교육 확산 방안

Ⅳ.결론

참고문헌

참고문헌 (12)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-370-014293847