메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
경성대학교 인문과학연구소 인문학논총 인문과학논총 제5집
발행연도
2002.2
수록면
205 - 221 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The sudden and rapid changes of society are causing a fast degradation of authorities. This phenomenon is obvious in a school, the scene of education. In fact the authority of teacher has been faced with a challenge and deprived severely. An aim of this paper is to analyze the causes of the forfeiture of teacher' s authority and is to seek the way of retrieval of it. First the concept of authority is clarified and then the type of teacher' authority is classified.
Even though the authority of teacher is going to losing we can not imagine a school of no authority. In fact a authority is one of the major characteristics of school itself. Therefore a teacher must know the effective way of using the authority in a certain circumstances, of a certain type according to the change of society. When the teacher' s authority is recovered at school the problem of collapse of classroom could have a chance to be solved.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 권위의 의미와 유형
Ⅲ. 교육자의 권위
Ⅳ. 교육자의 권위 위기 현상
Ⅴ. 교육자의 권위 회복
Ⅵ. 결론
참고문헌
〈Abstract〉

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-001-019506952