메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
박규진 (한국파워트레인) 홍순석 (한국파워트레인) 장재덕 (한국파워트레인) 주인식 (한국파워트레인)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2009년 학술대회 및 전시회
발행연도
2009.11
수록면
1,492 - 1,496 (5page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
A variety of methods are used to absorb the vibration and impact generated by Power train system. In automatic transmission, damping spring, a core part of lock-up clutch system, makes the power train system stabilized by reducing the fluctuation torque of any engine system when a lock-up clutch is operated. As another method, a Dual Mass Flywheel(DMF) has been applied to reduce the vibration and noise such as gear rattle noise of transmission, booming noise in power train system. Generally, this part helps the improvement of total vehicle systems by spring characteristic change. In this paper the new method using a elastic washer is introduced to chage the dynamic hysteresis. To analysis the dynamic hysteresis of DMF, numerical simulation has been carried out using Damper Analysis Toolkit made by OPEN API module in DAFUL. Preliminary test has also been conducted to assess the dynamic behavior of damper springs. The results of analysis and test are discussed in view of the dynamic simulation of DMF. The maximum relative errors between numerical analysis and test was 12.1% and the minimum relative error was 6.3%. The relative error of energy was 3.6%.

목차

Abstract
1. 서론
2. Elastic Washer에 의한 히스테리시스 발생 메카니즘
3. 전산해석
4. 동특성 시험
5. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2010-556-002778730