메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박호관 (대구대학교)
저널정보
우리말글학회 우리말글 우리말글 제49집
발행연도
2010.8
수록면
87 - 109 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper aims to point out some problems of ‘University Writing’ practiced in Daegu university at the present time, and to propose revisional directions in the educational objectives and curriculum. This can be summarized as follows.
First, the educational objectives of ‘University Writing’ are to improve the thinking ability including logical thinking, critical thinking and creative thinking and to raise the communicative skills including reading, speaking/listening, writing.
Second, the curriculum of ‘University Writing’ must be linked to the high school curriculum, and be centered on the communicative skills.
Finally, the curriculum of ‘University Writing’ must be comprised of gradually ‘common→appointed→balanced’ cultural subject linked to the high school curriculum. And this must be the integrative writing with reading[summation], speaking and listening[discussion].

목차

Abstract
1. 서론
2. 공통 교양 대학 글쓰기 교육의 강의 현황과 목표
3. 대학 글쓰기 교육의 유형과 교육 과정 탐색
4. 결론
참고문헌

참고문헌 (2)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2010-710-002697210