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신유인 (경상대학교) 이진영 (경상대학교) 송철기 (경상대학교) 박중환 (S&T 중공업) 정종규 (S&T 중공업) 신현호 (S&T 중공업)
저널정보
대한기계학회 대한기계학회 춘추학술대회 대한기계학회 2010년도 추계학술대회 강연 및 논문 초록집
발행연도
2010.11
수록면
292 - 295 (4page)

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Transmission is one of the important parts to transmit power from engine to wheels. The lightweight in vehicle can reduce the engine power requirement, and can improve dynamic performance, and fuel efficiency of vehicle.
For achieving the gear lightweight without changing tooth shape, face width and module, the body design of gears was modified in this research. Also structural stability was verified by using ANSYS.

목차

Abstract
1. 서론
2. 유한요소해석 (FEA)
3. 형상최적화 (Shape Optimization)
4. 최적 형상의 구조해석
4. 결론
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