메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김성환 (로얄호텔)
저널정보
한국서비스산업학회 서비스산업연구 서비스산업연구 제7권 제2호
발행연도
2010.12
수록면
65 - 89 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study was designed to make an empirical analysis of mediating effects of customer satisfaction in the effect of employees' customer orientation on customer satisfaction, the effect of customer satisfaction on customer citizenship behavior, and the effect of employees' customer orientation on customer citizenship behavior based on the existing precedent studies, which had seen customers as partial employees in the situation that hotel employees a service for customers.
Analysis showed that hotel employees' customer orientation has a positive effect on the customer satisfaction, and the customer satisfaction has a positive effect on the customer loyalty and customer cooperation. Besides, the customer satisfaction had a partial mediating effect on the sub-factors of customer citizenship behavior, customer loyalty and customer cooperation, but the customer participation was rejected.
Consequently, based on these findings, hotel enterprises will have to find various ways that can strengthen ties with customers to raise the customer satisfaction, and organize various programs for promoting employees' new awareness, as well as layout programs for improving the customer orientation.

목차

ABSTRACT
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 조사설계
Ⅳ. 연구결과
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2012-320-004232773