메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김병헌 (한국관광대학) 윤문길 (한국항공대학교)
저널정보
한국관광레저학회 관광레저연구 관광레저연구 제23권 제6호(통권 제61호)
발행연도
2011.8
수록면
471 - 491 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The growth of new technologies in service delivery and increasing labor costs has led service providers to introduce new service delivery options which allow customers to serve themselves as an alselnusive option in airline industrythUse of imseln w, wireless technology, mobile devices and kiosk services has broughstnew oppoopuovties for airline business to offer s v oi wy of products and services.seats of theooi shave beow developed to explain the adoption of technology by the users but lvttle r se och has beow c ooi d out r g oding the adoption and customers behavioral imsention to use imformusion & commuovcusion technology(ICT) service in airline passenger transpoopusion.sThe objecsive of this r se och is to find out wha cure the impoopuw cfactors d wermiovng passengers imsention to lise and adoption of the ICT based airline services.sAnother aim of this paper is to review whether there is a difference in adopting and using behavior among ICT based services.sWe adopted the UTAUT introduced by Venka esh et al.(2003), which consists of four key factors.sWe found tha cthe UTAUT model is accepted generally with some exceptions in ICT based airline passenger services.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 정보기술 기반의 항공사 여객 서비스 운용현황
Ⅲ. 연구모형
Ⅳ. 실증분석
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (46)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-326-000327284