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고광남 (한국철도공사) 김성권 (프로종합관리) 김상호 (다윈프릭션) 권석진 (한국철도) 이희성 (서울과학기술대학교)
저널정보
한국철도학회 한국철도학회 학술발표대회논문집 한국철도학회 2011년도 정기총회 및 추계학술대회
발행연도
2011.10
수록면
986 - 993 (8page)

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The role of brake is safely to transport passenger & cargo and stop vehicles at emergency in railway vehicle. Brake system reduces the speed by control command of electricity or air. mechanical methods to perform brake are disk brake & tread brake.
This study targeted development of highly efficient sintered alloy brake shoe in railway vehicle whose high frictional coefficient, wear resistance, compatibility of the existing tread brake shoe & minimization of wheel"s thermal damage and performed development of friction material"s formulation, analysis of pressure distribution in wheel tread & brake shoe, optimum form design through analysis of heat flow.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. 연구목표 및 평가방법
3. 철도 차량용 고성능 소결제륜자 개발
4. 결론
참고문헌

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