메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
정정훈 (자동차부품연구원) 신윤혁 (자동차부품연구원) 김성철 (자동차부품연구원) 조한삶 (코모텍)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2011 한국자동차공학회 부분종합 학술대회
발행연도
2011.5
수록면
630 - 635 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The Electrical driven air-conditioning compressor is driven by sources of battery power in a hybrid vehicle or electric vehicle. The electric compressor is operated efficiently and degree of freedom of configuration location is high. The heat generation of the motor inside the electric compressor of inverter built-in type is mainly cooled by refrigerant and there is not a problem, but the increased refrigerant temperature may affect the reduction of compression performance. Also, according to the surrounding environment and system operation condition, the inverter is the possibility of going over the temperature limits. Therefore, we performed thermal analysis of compressor motor system, and suggested enhancement points of heat dissipation structure.

목차

Abstract
1. 서론
2. 수치 해석
3. 해석 결과 및 분석
4. 결론
후기
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-556-001354581