메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
존 클락 (시드니대학교)
저널정보
현대미술사학회 현대미술사연구 현대미술사연구 제30집
발행연도
2011.12
수록면
167 - 190 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The complexity and historical depth of ‘The Asian Modern’ in art is indicated beginning with the Indonesian artists Raden Saleh (1811-1880), Sudjojono (1913-1986), and F. X. Harsono (born 1949). Discussion is then made of contemporaneity through examining the work of K.C.S Panicker in India and Park Seo-bo in Korea, before going back to the work of F.X. Harsono [Indonesia] compared with that of Zhang Peili [China] for the 1970s through to the 1990s. Reference is also made to problems the notion of contemporaneity in art itself as theorized by Smith and Enwezor, and where modern and contemporary art in Asia fits this discussion or does not.

목차

Bibliography
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-609-001267478