메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박준우 (서강대학교)
저널정보
(사)한국사법학회 비교사법 비교사법 제16권 제2호(통권 제45호)
발행연도
2009.6
수록면
641 - 663 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This article deals with the limitation on the public performance right in the case of face-to-face teaching activities. Korea Copyright Act allows educational institutions to publically perform a part of a copyrighted work which is already publicized, without the permission of the copyright holder. The Copyright Act of the United States also has a similar provision in § 110, limiting performance right, called “the classroom exemption.” Section 107 of the U.S. Copyright Act also codified the judicially developed ‘fair use doctrine’, which allows teachers and students to freely use a part of a copyrighted work beyond the exemption by section 110. This article examined these legislative history of those two provisions together with the “Proposal for Fair Use Guidelines for Educational Multimedia”, which were prepared to draw a bright line between fair and unfair performances by teachers and students under section 107, who develop multimedia projects using portions of copyrighted works.
After examining those provisions and guidelines together with their criticisms, this article emphasizes adherence of the courts to the purpose of the guidelines that the permitted uses by the guidelines are the minimal degree of the fair use, not the maximum.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 한국 저작권법의 수업목적 공연권 제한
Ⅲ. 미국 연방저작권법의 공연권의 제한
Ⅳ. 결론
참고문헌
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-360-001271636