메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
최현주 (계명대학교)
저널정보
계명대학교 사회과학연구소 한국사회과학연구 사회과학논총 제31집 1호
발행연도
2012.6
수록면
409 - 427 (19page)
DOI
10.18284/jss.2012.06.31.1.409

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to examine the current situation and task of media education for the disabled in order to make them express themselves and to make them communicate with the society. Based on a wide-range of literature review and web-site search, this work investigated media education programs that are currently offered for the disabled. The results are as follows; 1) The media education for the disabled focused largely on the video production. Thus the content and method of media education for the disabled should be more diversified. It also should focus more on media literacy education for better critical reading and interpretation abilities. 2) The media education for the disabled should be differentiated by the types of disability. 3) The media education programs for the disabled should be continuously operated. 4) The target of the media education should be expanded in order for more the disabled to get the opportunity of the media education. Finally, the opportunity for the disabled to communicate with our society should be expanded into broadcasting or exhibiting their works.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 미디어 환경의 변화와 미디어 교육의 필요성
Ⅲ. 연구문제 및 연구 방법
Ⅳ. 장애인 미디어교육의 현황
Ⅴ. 결론 및 논의: 장애인 미디어교육의 과제 및 나아갈 방향
참고문헌
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-300-003014382