메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
고형곤 (국민대학교) 박홍주 (국민대학교) 박규성 (국민대학교) 이근호 (국민대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2013 KSAE 부문 종합학술대회
발행연도
2013.5
수록면
1,922 - 1,927 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The studies about an induction motor was not active. However, in recent years, as increasing the price of permanent magnet(Rare earth resources magnet), the studies of the induction motor are becoming more active than before. And advantages of the induction motor are low-priced, easy to make and strong at high speed. But the problems are poor torque response and low efficiency. When the induction motor is driven under light load with rated exciting current, the iron loss is much larger than the copper loss. This study is deal with strategy of high efficiency indirect vector control in EPS. This algorism improves the problems which are torque response and low efficiency.

목차

Abstract
1. 서론
2. 간접 벡터제어
3. 고효율 간접 벡터제어
4. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-550-002590230