메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국프랑스사학회 프랑스사 연구 프랑스사 연구 제29호
발행연도
2013.8
수록면
33 - 56 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This article aims at tracing the process in which the idea and the administration of the French education that had been dominated by the religious authority has shifted from the religion to the politics. It was not until the beginning of 1760s that the necessity of the new education was raised and the argument on the education reform began to get serious. In the Past studies the influence of Lumieres, in particular Emile of Rousseau, has been emphasized. But this article focuses on the expulsion of the Jesuits.

목차

Ⅰ. 머리말
Ⅱ. 가톨릭개혁과 콜레주의 발달
Ⅲ. 예수회 추방과 교육논쟁
Ⅳ. 교육개혁의 시도와 한계
Ⅴ. 맺음말
Resume
Summary

참고문헌 (39)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-920-002429425