메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국공공관리학회 한국공공관리학보 한국공공관리학보 제29권 제3호
발행연도
2015.9
수록면
153 - 175 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This empirical research focuses on local charter school policy in the Unites States. The extent and successes of its implementation in Colorado are impressive when compared to other innovative education policies. Charter schools have been an excellent example supporting the reinventing government (REGO) movement in the U.S. They have steadily expanded across Colorado since voters passed the Charter School Law in 1993. However, the current picture highlights the significant variation in the charter school policy implementation among Colorado’s school districts. This study examines the factors that influence this variation. The statistical results demonstrate that the four independent variables?educational entrepreneurs, residents’ educational level, service’s ability, and innovative tool?have explanatory power in accounting for this variation. Based on the statistical results, this study suggests that it is essential for school districts to receive policy entrepreneurs’ advice, help, and/or cooperation when wanting to offer their customers more charter school services.

목차

논문요약
INTRODUCTION
REINVENTING THE AMERICAN REGULAR PUBLIC SCHOOL SYSTEM
A LOCAL CHARTER SCHOOL EXAMPLE
POLICY ENTREPRENEUR MODEL
SCHOOL DISTRICTS’ INTERNAL CHARACTERISTICS
DATA AND METHODS
RESULTS
CONCLUSIONS
〈REFERENCES〉

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-350-001942154