메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
조흥철 (부산외국어대학교)
저널정보
새한영어영문학회 새한영어영문학 새한영어영문학 제57권 제4호
발행연도
2015.11
수록면
219 - 241 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study was motivated by a question of why participle constructions described in English learning materials typified by TOEIC prep books are not reflected in the official tests given out by ETS. As well known, TOEIC is designed to measure an ability to use practical English for communication in everyday life, so it mostly consists of the sentences of a colloquial style. By contrast, participle constructions are used more in formal written English. In this study, descriptions of the constructions in the prep books were examined, followed by the analysis of their problems based on corpus findings. As a result of the analysis, it has been shown that the descriptions of the participle constructions have quite a few contents not worth learning, overloading students with unnecessary academic pressure. In this study, it has been concluded that the participle constructions should be described with a focus on the attendant circumstances, time and reason, and with much more focus on attendant circumstances since the usage is most often observed regardless of a style.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 분사구문의 정의와 유형
Ⅲ. 토익교재의 분사구문 기술 현황
Ⅳ. 분사구문 기술의 문제점
Ⅴ. 토익 문제 분석
Ⅵ. 결론 및 제언
인용문헌

참고문헌 (18)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-840-002195147