메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국어학회 한국어학 한국어학 제15권
발행연도
2002.6
수록면
229 - 258 (30page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study is intended to review the method of reflecting the Korean education curriculum(hereinafter "curriculum") into the Korean textbook(hereinafter "textbook"). The textbook is a teaching ? learning material that embodies the intention and content of the curriculum. And it takes an important role in the field of education. Therefore the intention and spirit of the curriculum can be realized through substantially reflected contents into the textbook. Nevertheless any detailed study has not been carried out on the degree or method of reflection of the curriculum into the textbook. This study analyzed reflecting methods for content of the curriculum, which were shown on the textbook and divided them into three categories. The analysis results on the degree of reflection of the content of the curriculum showed different degree of reflection for each area of the curriculum content. The analysis results on the form of reflection of the content of the curriculum showed that direct method reflected the curriculum more well than indirect did. The analysis results on the degree of deformation of content of the curriculum showed that there were method of extension. reduction, addition and deletion.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-701-002258530