메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
윤보라 변지원 (한국방송통신대학교)
저널정보
한국중국어교육학회 중국어교육과연구 중국어교육과연구 제22호
발행연도
2015.12
수록면
111 - 128 (18page)
DOI
10.24285/CLER.2015.12.22.111

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This article presents current issues in erhua(儿化) education in Korea and suggests a new approach of it. Since 1992, certain changes have arisen in the Chinese language curriculum in Korea due to the diplomatic relationship: especially from Twainese to Putonghua. Putonghua erhua(儿化) does not correspond to Beijing accent erhua(儿化). Without telling this linguistic classification, erhua(儿化) began to be considered as one of the most characteristic phonetic features either in Beijing accent or in Putonghua, and it made Korean students as well as professors confused, stressed, and frustrated. We try to propose the reason why this misconception, the structure and the function of Beijing erhua(儿化) arose, in tandem with certain suggestions of methodologies for Chinese professors and students who need differentiated instruction.

목차

Ⅰ. 서론: 문제 제시
Ⅱ. 기존 얼화(儿化)에 대한 인식 문제와 연구의 한계점
Ⅲ. 기존 얼화(儿化) 교육의 한계
Ⅳ. 얼화(儿化) 교육의 새로운 접근
Ⅴ. 결론
【참고문헌】
【Abstracts】

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-374-002211181