메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
미래영어영문학회 영어영문학 영어영문학 제18권 제3호
발행연도
2013.12
수록면
63 - 88 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to analyze Joyce's parodic treatment of realism and naturalism. Flaubert is a primary object of parody. Joyce exposes the hypocrisy of realists who would elevate the natural. In fact, Joyce sets up a dialectical tension between romanticism and realism/naturalism in order to displace both of them. Such a tension is expressed in the scene of the Agricultural show in Madame Bovary, where "language of romantic love" spoken by Emma and Rodolphe is ironically juxtaposed with the "language of the land" down below. Stephen's habitual retreat into the "misrule and confusion of his father's house" just when his romantic dreams become blunted recapitulates Flaubert's system of realism deflating the pretence of romanticism. In parodying both realism and naturalism, Joyce engages in what Bakhtin terms a "new mode for working creatively with language", whereby he "looks at language from the outside, with another's eyes, from the point of view of a potentially different language and style. As a result, A Portrait parodies other genres and exposes the conventionality of their forms and their language.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-740-000699956