메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
미래영어영문학회 영어영문학 영어영문학 제19권 제2호
발행연도
2014.5
수록면
159 - 181 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Published literature reveals that L2 vocabulary learning can be enhanced by studying words explicitly using a list. The literature also emphasizes the importance of learning the most frequent and essential words first, which can be found in the General Service List and the Academic Word List. With the help of computer technology, a specialized word list can be readily developed. Thus, the goals of this paper are to build a specialized corpus, to analyze the profiles of it, and to create a list of essential words for Korean high school students preparing for the university entrance exam. In order to achieve these goals, I used several strategies. First, I compiled text from the national exams used from year 2005 to year 2014. Then, I used an online vocabulary analysis program, Vocabprofile in Compleat Lexical Tutor, to generate the vocabulary profiles of the exams. Finally, I analyzed the profiles and generated a list of essential English words for Korean Scholastic Aptitude Test, which will be called the KSAT list.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-740-000700354