메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
So-Jeong Kim (Sungkyunkwan University) Daeho Lee (Sungkyunkwan University) Dong-Hee Shin (Chung-Ang University)
저널정보
한국정보사회학회 정보사회와 미디어 정보사회와 미디어 제17권 제3호
발행연도
2016.12
수록면
49 - 73 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Car infotainment, one of the smart car services, is rapidly growing and changing the driver’s experience inside the vehicle. The goal of this study is to explain user intention to use car infotainment by proposing an extended technology acceptance model with motivational factors. The model draws context-related determinants from the motivational literature, categorizing motivational factors into extrinsic and intrinsic motivations. The results show that both extrinsic and intrinsic motivations are found to be important in explaining intention to use car infotainment; and then, this research has a significant result on a high level of intention when intrinsic motivations, perceived enjoyment and self-expressiveness, are stimulated.

목차

Ⅰ. Introduction
Ⅱ. Literature Review
Ⅲ. Research Design
Ⅳ. Results and Analysis
Ⅴ. Conclusion
Ⅵ. Limitations and Future Studies
Reference

참고문헌 (59)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-331-001995205