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논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
김인국 (디젠스) 우성동 (디젠스)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2015년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2015.11
수록면
540 - 545 (6page)

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The automotive industry demands increasingly stringent levels of acceptable interior noise. The main source of interior noise is exhaust system vibration which is transferred by engine energy. It means that the exhaust company need to understand the vibration transfer path to decrease noise. The vibration isolation systems which is consist of body hanger, isolator and exhaust system hanger is main routine of structure-borne noise. So to decrease noise, DPDS of hangers should be considered.
In this paper, we describe the methodology to enhance exhaust system hanger DPDS by changing design, type, adding rod and increasing welding length. And for reliable results, experimental test and FE simulation is compared and show good correlation.

목차

Abstract
1. 서론
2. DPDS 개념 및 계산방법
3. DPDS 시험과 해석
4. DPDS 성능개선 요인
5. DPDS와 진동의 영향
6. 결론
References

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