메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김경빈 (꿈터유치원) 정혜욱 (이화여자대학교)
저널정보
이화여자대학교 교육과학연구소 교육과학연구 교육과학연구 제48집 제4호
발행연도
2017.12
수록면
1 - 19 (19page)
DOI
10.15854/jes.2017.12.48.4.1

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to examine whether there are differences in the preparation for transition from kindergarten to elementary school and parents’perceptions regarding school readiness depending on types of institution. The subjects of the study were 237 parents whose 5-year-old children were attending kindergartens, day care centers or private centers. The results of the study showed that kindergarten is the most active institution for the transition to elementary school. On the other hand, those children who were attending private centers participated in the most extracurricular activities for transition to elementary school. In terms of parents’perceptions regarding school readiness, those who were sending their children to private centers tended to think that their institutions did not teach basic life skills to their children, which is one of the factors perceived to influence their children’s readiness for school. The results imply that practices for transition to elementary school are necessary in any type of institution to prepare the children for school. In particular, private centers should include more preparation for basic life skills in their curricula.

목차

ABSTRACT
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 연구결과
Ⅳ. 논의 및 결론
References

참고문헌 (40)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0