메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
朴應晳 (延世大學校)
저널정보
한국중국어교육학회 중국어교육과연구 중국어교육과연구 제27호
발행연도
2018.6
수록면
187 - 216 (30page)
DOI
10.24285/CLER.2018.6.27.187

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Students, schools and communities can expect the following benefits if the subject “Understanding Korean Culture Content” is launched in line with the study’s goal.
First, Chinese students in Korea can enter their majors without the burden of communication.
Second, learning about community experiences based on physical capabilities will give Chinese students a chance to become familiar with professors and friends, and help them learn about the new hobbies or to become familiar with Wonju.
Third, the community institutions associated with each Korean cultural content in Wonju could be linked to the classes to help them find alternative ways to internationalize the Korean cultural contents in Wonju.
Fourth, if the subject runs well, it could be expanded not only to majors in global elite divisions, but also to overseas students in university with short-term degrees.

목차

1. 들어가며
2. 『한국문화콘텐츠의 이해』 교과목의 운영 현황과 문제점
3. 지역사회경험학습(CBL)로의 전환
4. 강의구성내용
5. 나오며
參考文獻
ABSTRACT

참고문헌 (43)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-720-003121553