메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Sukyung Shin (Nambu University) Eunkyo Ko (Nambu University) Yuyeong Park (Konyang University)
저널정보
숙명여자대학교 아시아여성연구원 Journal of Multicultural Society : OMNES OMNES 제6권 제2호
발행연도
2016.1
수록면
63 - 89 (27page)
DOI
10.15685/omnes.2016.01.6.2.63

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study examines the applicability of the capstone design teaching model as a teaching model for teacher education. This is done by examining how multicultural teaching materials based on the capstone design teaching model affected pre-service early childhood teachers’ multicultural teaching efficacy and learning motive. The subjects of this study were 30 pre-service early childhood teachers in their fourth year at the Department of Early Childhood Education of N University in G City. The experiment was conducted for 15 weeks from September 1 to December 12, 2014. When collected data were analyzed through paired-sample t-test, multicultural teaching materials making activities based on the capstone design teaching model were found to be effective in enhancing pre-service early childhood teachers’ multicultural teaching efficacy and learning motive.

목차

Abstract
Introduction
Methods
Discussion and Conclusions
References

참고문헌 (45)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-337-003276756