메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Ji Young Lee (Korea Polytechnic University)
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제86집
발행연도
2018.9
수록면
303 - 338 (36page)
DOI
10.21296/jls.2018.09.86.303

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to explore the reflections of the students and the researcher/teacher on the application of critical pedagogy to English speaking classes. To achieve this goal, a mixed method approach was carried out. For the quantitative analysis, two surveys (before and after the application of critical pedagogy, N=32) were conducted to examine the understanding and attitudes of the students towards critical pedagogy. Students showed more positive attitudes towards critical pedagogy and a higher understanding after its application. For the qualitative analysis, interviews (N=15) were used; they revealed positive attitudes towards the application of critical pedagogy to English classes but also showed some resistance due to their low English proficiency and its unfamiliarity. Critical perspectives, like choosing topics and suggesting solutions critically, were reflected in the students’ oral presentations.

목차

1. Introduction
2. Literature Review
3. Methodology
4. Results
5. Conclusion
References

참고문헌 (59)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-700-003600411