메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국특수체육학회 한국특수체육학회지 한국특수체육학회지 제25권 제3호
발행연도
2017.1
수록면
13 - 24 (12page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of the current study was to examine Korean pre-service physical educators’ emotional reaction toward challenging behaviors of students with disabilities. Participants were, 431 pre-service physical educators(319 males; 112 females; M = 22.53 years, SD = 2.66), were asked to fill out the Emotional Reaction to Challenging Behavior scale- Korean(Oh, Seo, & Kozub, 2010). The exploratory factor analysis using principal component analysis method resulted in a five-factor(Depression, Positive, Fear/Anxiety, Confused, and Responsible) scale explaining 63% of the variability. It was found that only Volunteer Experiences(β=.125, p<.05) statically predicted for “Fear/Anxiety” emotional reaction and Volunteer Experiences(β=-.157, p<.05) and Confidence(β=.118, p<.05) statically predicted for “Responsible” emotional reaction. Data from the current study provides a closer link than any other previous pre-service physical education teacher study of how training and volunteer experiences affect pre-service physical educators working with children with disabilities when challenging behavior is addressed.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (19)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0