메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국문학교육학회 문학교육학 문학교육학 제30호
발행연도
2009.1
수록면
127 - 151 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
When students are supposed to write a poem in a literature class, they need to think about the context;why they write(purpose), who will be the readers(implied reader), and what they want to say about(topic or subject). I focused on the purpose of writing a poem;self expression. Students should be encouraged to express their own experiences and feelings. They should be encouraged to write them in the form and shape of poem as well. That's why I use students' picturing for figurative conception, which will be main images and metaphors in the poem the students will write from the pictures. Based on some cases to which I applied students' picturing for figurative conception, it can be said that the most important thing in poetry writing education is that students' own authentic experiences should be topic. Furthermore, students must not be censored by any kind of evaluation pressure while writing. They will learn principles of metaphor inductively while picturing and writing their own feelings from experiences.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (23)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0