메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
21세기영어영문학회 영어영문학21 영어영문학21 제26권 제2호
발행연도
2013.1
수록면
397 - 417 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Many studies have claimed that L2 learning is achieved by face-to-face interaction that provides comprehensible input and comprehensible output. Then, for learners to gain effective interaction in classroom and in the TL society, the learner's identity should be properly reflected. This paper is a review and an overall discussion of the SLA studies on the issues of identity and gender in SL and FL context. Therefore, in this paper, I focus on issues of language learner's identity(ies) and gender engaged in classroom interaction that drives learner's motivation and attitude that shifts in moment-to- moment. The discussion is based on the Norton's ‘multiple identities', Tajfel's ‘social identities', and Boxer and Cortes-Conde's ‘relational identities,' as well as the issues of learner's identities engaging gender in classroom interaction with pedagogical implication in classroom.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (20)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0