메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
21세기영어영문학회 영어영문학21 영어영문학21 제31권 제1호
발행연도
2018.1
수록면
163 - 181 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This essay examines the progress of Leigh Hunt’s visual sense to reconsider his cultural identity within the wider context of the metropolitan visual culture of the Romantic era. By paying close attention to Hunt’s visual experiences, especially during his adolescence, this essay argues that the juvenile Hunt’s strong admiration for the visual certainly affected the novel attempt to realize his ekphrastic aspiration with a pictorial method, as has been actively discussed by recent critics. First, along with a close re-reading of primary sources, including Hunt’s autobiography and letters, the essay examines how the schoolboy Hunt developed his visual consciousness inside and outside of Christ’s Hospital School. Subsequently, reading Hunt’s adolescent work, “The Progress of Painting” from Juvenilia, the essay especially focuses on the aesthetic interrelationship between Hunt and West, who affected the young Hunt’s visual knowledge of art and ekphrastic interpretation. Although there are limitations in attempting to fully decipher the young Hunt’s visual sense, this essay can be a cornerstone to reconsider the aesthetic value of Hunt and his literary works in relation to Romantic visual culture.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (30)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0