메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국예이츠학회 한국 예이츠 저널 한국 예이츠 저널 제42권
발행연도
2013.1
수록면
131 - 162 (32page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
In this paper, I analyze Dancing at Lughnasa, arguably Friel’s most popular play, as a play heavily influenced by Brechtian dramaturgy. A memory play, Dancing at Lughnasa nonetheless focuses on the fragility and fallibility of memory: at the same time it dramatizes the ontological need for memory, it problematizes the intricate relationship between personal and historical memory. A vast majority of critical studies of Brian Friel, the most celebrated contemporary Irish playwright, have placed him firmly and rather insistently in the Irish cultural and historical context. In so doing, they tend to stress the local aspect of his plays and thus to localize his dramatic contributions. This study will, I hope, help de-localize Friel’s reputation and relocate him onto a more international/transnational plane of contemporary drama.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (27)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0