메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국청각언어재활학회 Audiology and Speech Research Audiology and Speech Research 제11권 제4호
발행연도
2015.1
수록면
320 - 330 (11page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to identify undergraduate students' emotional response and characteristics of receptiveness as a lecture voice to hoarse and normal reading voice. A hoarse voice sample was collected from a 30 year-old female with functional voice disorder and normal voice sample was collected from a female with same age without voice problems. After listening the voice samples, undergraduate students filled out the adjective checklist and responded to the questionnaire about their feelings as a lecture voice. The results showed that the students had negative emotions to hoarse voice and preferred normal voice to a hoarse voice as a lecture voice. Also, these results pointed out that professors’ voice quality in class is important and prevention and care of voice problem(s) are necessary.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (18)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0