메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
국제한국어교육학회 한국어 교육 한국어 교육 제24권 제3호
발행연도
2013.1
수록면
187 - 210 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study is to delineate what the current problems are and how they should be solved to develop Korean language courses at K-12 schools in the United States. The researcher interviewed 13 current Korean language teachers at K-12 schools, and asked what the teachers consider as the most urgent problems and what solutions they suggest. This process identified the following as the main problems; establishing standardized Korean language courses; standardizing terms; developing course books and references; and providing teacher training programs. To establish standard Korean language courses, a detailed Scope and Sequence should be developed through discussion among Korean language professionals; and to create effective teacher training programs, primary and secondary school teachers should be separated and programs should be specialized and tailored for each group. These suggestions are to develop Korean language education in the USA regular schools, and furthermore to contribute in globalization of Korean language. (Korea University)

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (22)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0