메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영어학학회 영어학연구 영어학연구 제22권 제1호
발행연도
2016.1
수록면
83 - 99 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The present study investigated how the factor of decomposability affected Korean L2 learners' comprehension of formulaic sequences in English through a translation task. Thirty Korean L2 learners of English participated in a translation task which was designed to probe the participants’ knowledge of twenty formulaic sequences in English differing in the degree of decomposability and frequency. The results showed that although the Korean L2 learners of English generally showed accurate understanding of the English formulaic sequences, their degree of understanding were significantly affected by whether the meaning of the formulaic sequence was decomposable or not. Formulaic sequences for which the overall meaning of the sequence could be gleaned from the meaning of its parts showed higher accuracy than those that were non-decomposable. These results suggest that decomposability is a factor that not only affects the processing of native speakers, but also that of L2 learners. The effects of different types of tasks in L2 studies are also discussed.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0