메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국직업교육학회 직업교육연구 직업교육연구 제33권 제3호
발행연도
2014.1
수록면
127 - 143 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study is based on a review of the literature on workplace commitment(Cohen, 2000; Morrow, 1993; Randall & Cote, 1991). Commitment is an important multifaceted construct but also one that is hard to define. Given this, this study starts from identifying that how previous research has suggested various conceptualizations for workplace commitment. The aim of this review on workplace commitment is to suggest that team commitment should be considered as one of important commitment foci in the workplace. The implication of this study is that subsequent operationalization, analysis and inference has overlooked differences between these commitment forms, leading to an oversimplified account of employee commitment that mixes together different forms of commitment.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (27)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0