메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
국제한국어교육학회 한국어 교육 한국어 교육 제21권 제4호
발행연도
2010.1
수록면
393 - 424 (32page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to investigate how Korean learners select particles behind nouns when they are making sentences. We divided all subjects into japanese learners, chinese learners and others according to learners' mother language. Also, the subjects were divided into three levels such as beginning, intermediate and advanced level. Japanese learners were having difficulties in selecting particles than chinese learners in beginning level. On the other hand, chinese learners couldn't catch up japanese learners in using particles in advanced level. The ability of using particles of other learners except japanese learners and chinese learners is even in all levels. Most learners properly selected the particles in given sentences, while some didn't catch the property of some particles. In addition, we found that learners easily used the particles in the composite forms or the patterned forms, while they were lacking in their ability to understand and use auxiliary particles. The educational method on particles would be able to be set up based on this study. (Kyung Hee University)

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (18)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0