메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
연구보고서
저자정보
조응래 (경기연구원) 김채만 (경기연구원) 김점산 (경기연구원) 박지선 (경기연구원) 한아름 (경기연구원)
저널정보
경기연구원 정책연구 [정책연구 2019-26] 경기도 도시철도 환승할인지원금의 합리적 분담방안
발행연도
2019.8
수록면
1 - 92 (92page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Integrated public transit fare system is operated within Seoul Metropolitan area. Passengers only pay distance-based fare even though they transfer transportation modes four times. Operation company must share the public transit fee, but Gyeonggi province subsidize for the loss in transfer discounts. Transfer discount subsidies will continue to increase as the length of urban railways and passengers increase. The purpose of this study is to prepare a rational allocation plan for the transfer discount subsidies for Gyeonggi province urban railway.
There are three criteria for setting standard of transfer discount subsidies for urban railways: bus transit discount support rate (25%), Seoul Metropolitan railway operators’ transfer loss amount support rate (46%), and Gyeonggi province transportation sector support rate (100%). Urban railways function more of a regular bus managing transportation within a city, rather than a wide area. Considering the loss caused by free rides of elderly, it is desirable for Gyeonggi Province to support 30% of the transfer discount.
If differentiating standard transfer discount price to 450 won for Gimpo, 500 won for Uijeongbu, and 550 won for Yongin respectively, transfer discount subsidies for the three urban railways predict to be 11.36 billion won in 2020, 14.87 billion won in 2025, and 16.12 billion won in 2030. In connection with public transportation fee increase, which will lead to profit increase, it is necessary make changes so that the share of transfer discount subsidies decreases. The transit discount rate can be reduced to 90.7% when the public transportation fee is raised by 100 won, or to 83.0% by 200 won. In order to solve the problem of increase in transfer discount subsidies as the demand 3grows, the Gyeonggi province transfer discount subsidies’ maximum limit and total amount should be considered. In the future, the deficit caused by free rides of the elderly is expected to increase continuously due to the aging of population. Therefore, legislative amendments need to be made in cooperation with urban railway management departments and ways to reduce deficit through increased demand should also be sought.

목차

[표지]
[정책건의]
[차례]
표차례
그림차례
[제1장 서론]
1. 연구의 배경 및 목적
2. 연구의 내용
[제2장 경기도 도시철도 운영 현황]
1. 의정부 경전철 운영 현황
2. 용인 경전철 운영 현황
3. 김포 도시철도 운영계획
[제3장 도시철도 환승손실금 지원현황과 과제]
1. 수도권 대중교통 통합환승요금제 현황
2. 수도권 대중교통 수입금 배분원칙
3. 도시철도 환승손실금 지원현황
4. 도시철도 환승손실금 지원과제
[제4장 환승할인지원금의 합리적 분담방안]
1. 도시철도 환승할인지원금 분담기준
2. 도시철도 환승할인지원금 분담규모
3. 환승할인지원금 보전을 위한 기타 지원방안
[제5장 결론 및 정책건의]
1. 결론
2. 정책건의
[참고문헌]
[Abstract]

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0