메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
정지윤 (세종대학교) 강민승 (백석예술대학교)
저널정보
한국관광레저학회 관광레저연구 관광레저연구 제31권 제10호(통권 제146호)
발행연도
2019.10
수록면
413 - 431 (19page)
DOI
10.31336/JTLR.2019.10.31.10.413

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to provide data for understanding the relationship of consumer influence of aviation market segmentation through social capital and brand equity factors. In order to achieve the purpose of this study, the concept of social capital and brand equity were introduced to find significant differences in consumer decision making and airline characteristics through demographic variables and airline usage patterns. Based on this, we will provide basic data for establishing business on the airline side and provide implications for efficient marketing strategy according to the characteristics of the segment market. In the case of airlines, network and norm factors were not found to be significant, which suggests that in terms of social capital, companies can create external effects by inducing consumers to make decisions, create a sense of consensus, and form a consensus for consumer belongingness to airlines. This suggests the need for marketing.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 조사 및 연구방법
Ⅳ. 실증분석
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (48)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0