메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
양정민 (엔브이에이치코리아) 이철현 (엔브이에이치코리아) 이상익 (엔브이에이치코리아) 도현철 (엔브이에이치코리아) 김영환 (엔브이에이치코리아)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2019년 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회
발행연도
2019.11
수록면
1,325 - 1,329 (5page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Increasing amount of automotive technological innovation is driving manufactures to strengthen their NVH performance than ever before. To effectively test and evaluate NVH performance of automotive parts many NVH measuring techniques are under development. One of which is testing for BSR noise. BSR is induced by micro-interactions between vibrating automotive parts that cause discomforting noise to the driver. Unlike NVH issues, due to its intermittent behavior of BSR noise, the best approach to manage BSR is to eliminate its source than try to decrease its noise level. The BSR improvement discussed in this paper is about BSR noise becoming apparent after changing the design of child anchor attached to the package tray. Functionally the part had no problem, yet rattle noise had been developed over time. This paper proposes analyzing and eliminating the problematic noise source through experimental study to enhance noise performance.

목차

Abstract
1. 서론
2. 평가 부품 및 기준
3. 시험 환경 확인 및 래틀 평가
4. 개선품에 대한 래틀 소음 평가
3. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0