메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
홍희숙 (제주대학교 자연대학 의류학과)
저널정보
대한가정학회 대한가정학회지 대한가정학회지 제40권 제4호
발행연도
2002.1
수록면
27 - 44 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (3)

초록· 키워드

오류제보하기
The purposes of this study were 1) to identify predictors of consumers′ apparel purchase on Internet shopping malls and 2) to determine reasons that respondents didn\`t have purchase intention of apparel on Internet shopping malls. The data were collected via a self-administered questionnaire from 204 male and female students who experienced shopping for apparel on Internet shopping malls, living in Cheju and analyzed by factor analysis, multiple regression analysis, t-test and paired t-test. Two predictors were found regarding purchase of apparel on the "big box" Internet shopping malls which sells various product categories; apparel quality and fun of order process. On the speciality Internet shopping malls which sells only fashion goods, diverse apparel assortment and easy handling and fun of information search were identified as predictors of apparel purchase. Reasons that respondents didn′t have purchase intention of apparel on Internet shopping malls were summarized and labeled as: difficulty of decision making due to virtual shopping environment, insufficiency of diverse apparels, users′ unease handling, risk of incredible apparel quality, unfamiliarity of Internet shopping and risks of unsecurity. Difficulty of decision making due to virtual shopping environment was determined as the most important factor of reasons that respondents didn′t have purchase intention of apparels in website.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0