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[학술저널]

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Yesmin, Most. Nirufer(Hajee Mohammad Danesh Science and Technology University) Hossain, Md. Alamgir(Hajee Mohammad Danesh Science and Technology University) Kim, Minho(Jeonbuk National University)

DOI : 10.35183/ajbc.2020.07.12.2.89

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2020-323-001155160

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초록

소셜커머스 (s-commerce)는 온라인과 오프라인 환경에서 소셜 미디어를 통해 이루어지는 전자 상거래 (e-commerce)의 새로운 현상이다. 거대한 사용자 기반과 빠른 접근성으로 인하여 소셜커머스는 기업에게는 새로운 경영환경을 제공함과 동시에 연구자들에게는 이를 연구할 수 있는 독특한 주제를 제시하고 있다. 이에 본 연구는 2006-2019년 사이에 출판된 소셜커머스 관련 문헌을 조사하여 관련이론을 체계적으로 분석하고자 한다. 이를 위하여 본 연구 먼저 소셜커머스의 역사와 여러 가지 정의를 살펴보았고 이를 7가지 형태로 분류하였다. 본 연구는 소셜커머스가 사회적 가치의 창출할 수 있는 훌륭한 도구임을 제시하였고, 이를 통하여 지속 가능한 발전을 창출할 수 있는 효과적인 가이드라인을 제시하고자 한다.

Social commerce (S-commerce) is a new movement of electronic commerce (e-commerce) channeled via social media which brought together online and offline environments. Due to the huge user base and the fastest accessibility of social media, s-commerce has come to be a new vicinity of pastime for practitioners and researchers. A systematic review approach was applied to collect data from s-commerce literature, including different academic articles published from 2006-2019. We review the history, definition, dimension of s-commerce. This paper explores various de?nitions of s-commerce and seven dimensions of it that will help to promote and sell products and services. This study ends with some effective guidelines for future s-commerce that would create significant value for sustainable development, and demonstrate that s-commerce is an admirable vehicle for creating social value in the form of social engagement.

목차

Abstract
1. Introduction
2. The Concept of S-commerce
3. The emergence of S-commerce
4. S-commerce developing models
5. Future of S-commerce
6. Conclusion
References
요약

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