메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박경자 (연세대학교 아동.가족학과) 정영선 (연세대학교 아동.가족학과) 박미현 (연세대학교 아동.가족학과) 우현경 (LG사랑푸르니어린이집) 방은영 (연세대학교 어린이생활지도연구원) 최선화 (연세대학교 어린이생활지도연구원)
저널정보
한국보육지원학회 한국보육지원학회지 한국보육지원학회지 제13권 제5호
발행연도
2017.1
수록면
43 - 64 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Objective: The purpose of this study was to develop and validate the Behavior Rating Scale for Preschool Children based on the Yonsei Open Education Curriculum. Methods: The subjects of the study were 145 children aged three to six attending a preschool affiliated with a university and their teachers. Teachers observed their children for at least two weeks and completed the Behavior Rating Scale for Preschool Children. The scale consisted of five areas and 44 items which was a five level rubric. Results: Results showed that age differences were significant and development trends were revealed in almost all items. Second, the mean between the upper and lower groups showed a significant difference. Third, the internal consistency reliability was .97 for all items and for the five areas ranged from .86 to .93. The inter-observers reliability was .84. Forth, the concurrent validity and content validity of the scale were relatively high. Conclusion/Implications: The Behavior Rating Scale for Preschool Children can be used as a valid and reliable instrument to assess preschool children's development.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (35)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0