메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
송애란 (수원대학교 아동가족복지학과) 고영광 (수원대학교 아동가족복지학과) 엄희경 (수원대학교 아동가족복지학과) 송승민 (수원대학교 아동가족복지학과)
저널정보
한국보육지원학회 한국보육지원학회지 한국보육지원학회지 제15권 제6호
발행연도
2019.1
수록면
99 - 116 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Objective: This study examined the relationship between maternal beliefs on social development, management strategies of peer relations, and their child's peer competence in order to understand how to promote children's peer competence. Methods: Self-report questionnaires were used on 195 mothers with children four to years old. Data were analyzed using Pearson Correlation Analysis and Baron and Kenny's three-step regression. Results: First, there was a positive relationship between maternal beliefs on social development and their child's peer competence. Second, this study found that there were partial mediating effects of advice·support and supervision on the relationship between maternal beliefs on social development and children's social competence. Conclusion/Implications: The findings confirm that mothers' beliefs on social development and management strategies of peer relationships are proceeding factors for children's peer competence. Significant attention should be paid to mothers' beliefs on social development and management strategies of peer relationships for children's positive social development.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (52)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0