메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박성원 (Korea Railroad Research Institute) 최경준 (Korea Railroad Research Institute) 황현철 (Korea Railroad Research Institute) 곽재호 (Korea Railroad Research Institute)
저널정보
대한전기학회 전기학회논문지 전기학회논문지 제69권 제10호
발행연도
2020.10
수록면
1,569 - 1,577 (9page)
DOI
10.5370/KIEE.2020.69.10.1569

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In this paper, a dynamic velocity profile generation method is proposed to meet the real time operation planning requirement of autonomous tram. This method takes into account the acceleration and jerk limit of a target vehicle to establish the reference profile with suitably chosen control modes. The modes are determined by the maximum braking distance estimation and velocity limit criteria of the routes such that a violation free profile is achieved, while related decision logic and parameters are derived analytically to make sure efficient computational cost. Based on the mode and states of profile, the usable values of acceleration and jerk are derived at each sample step, which facilitates the profile generation and correction in real time. The feasibility of the proposed approach is evaluated by simulation studies on a test scenario.

목차

Abstract
1. 서론
2. 본론
3. 결론
References

참고문헌 (9)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0