메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
유선희 (장로회신학대학교)
저널정보
연세대학교 한국기독교문화연구소 신학논단 신학논단 제104집
발행연도
2021.6
수록면
235 - 266 (32page)
DOI
10.17301/tf.2021.06.104.235

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigated the importance of play-centered early childhood(infants and toddlers) education from the perspective of Christian education in a time when play emerged as an important core of the national-level early childhood curriculum. This study would like to analyze the core problems encountered when realizing play-centered early childhood Christian education, and explore alternatives and strategies. The research problems of this study are as follows. 1) Why is play important for early childhood (Christianity) education? 2) What are the problems encountered when implementing play-oriented education in the field of early childhood education, and how is the problem discussed in General Education of Early Childhood? 3) What is the Christian educational response and strategy to these problems?.
This study presents Christian educational alternatives focusing on four key issues of play-oriented education that are discussed in general early childhood education. In other words, we present early childhood pedagogical discussions and Christian educational responses and strategies on issues of play and curriculum relationships, problems of teacher intervention, play type, play environment, and playground.

목차

Ⅰ. 들어가면서
Ⅱ. 왜 놀이중심 영유아 기독교교육인가?
Ⅲ. 놀이중심 영유아 기독교교육 구현을 위한 문제 탐색 및 기독교교육적 대응
Ⅳ. 나가면서
참고문헌
Abstract

참고문헌 (38)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2021-230-001851638