메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
양세정 (제주대학교)
저널정보
한국언어연구학회 언어학연구 언어학연구 제26권 제1호
발행연도
2021.1
수록면
223 - 243 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study examines Korean EFL learners’ systematic production of errors and accurate responses. A total of one hundred and one participants (aged between 11 and 13) completed a picture elicitation task designed for the English progressive. The method of Error Analysis was employed to analyze the written production. The findings indicated that Korean learners produced intralingual errors most frequently. The most common errors involved the use of bare verbs without tense and aspectual marking (e.g., Dance, She dance). The next most frequent errors involved the use of be followed by a bare verb (e.g., She is dance). Omission of be alone was rare in the current study (e.g., She dancing). The middle school student group performed better than the elementary group (50% accuracy versus 8.82%). The difference can be attributed to the input frequency and classroom practices. Pedagogical implications of the results are discussed in terms of the effectiveness of English teaching and the necessity of explicit and implicit error corrections and grammatical instructions.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (27)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0